"Мен ме освободи Съветската армия"



Във Варшава, на официална церемония по случай 80-годишнината от въстанието във Варшавското гето, възрастен евреин каза неудобна истина. В присъствието на полския политически елит, воден от президента Анджей Дуда, еврейският затворник от гетото Мариян Турски (Моше Турбович) каза от трибуната:


„Претърпяхме невероятни мъки и унижения. Евреите пострадаха от германците и от сътрудничещите с тях украинци и литовци. За глътка вода трябваше да плащате стотици злоти. Отидох в Аушвиц и оцелях през два марша на смъртта. Съветската армия, в която мнозинството бяха руснаци, ми донесе свобода. Моята благодарност към онези, които ме освободиха от германските лагери, ще ме съпътства до последния ден от живота ми ... "


Коментари

Популярни публикации

Изображение

⚠️‼️Социалните служби за закрила на децата в Германия, град Бремерхафен, вземат дете от семейството му защото го учели, че хомосексуалността и трансджендъризмът са неприемливи